søndag den 30. august 2015

Hvad skal jeg læse?


Om præcis to uger sidder min kæreste og jeg i en flyver på vej mod Sydamerika! Vi er så heldige, at vi skal fem uger til Argentina og Brasilien – og en lille smule Chile. Jeg er allerede i gang med at udtænke, hvilke bøger jeg skal læse. Gerne noget litteratur fra den region, for så kan man jo samtidig blive lidt klogere på, hvad det er for lande, man rejser rundt i. Jeg skal helt sikkert læse Åndernes hus af Isabel Allende. Den købte jeg for mange år siden på et loppemarked, og jeg har aldrig taget mig sammen til at læse den – men nu er der jo en virkelig god lejlighed!

Og så skal jeg selvfølgelig have Lonely Planet Brasilien og Argentina med. Min kæreste og jeg ELSKER Lonely Planet-bøger. Det er lidt gammeldags, og det er da heller ikke fordi vi ikke har opdaget Tripadvisor. Men sådan en bog på reolen er jo et rejseminde i sig selv, og efterhånden har vi samlet ret så mange. Der er noget hyggeligt ved at kigge på dem og tænke tilbage på alle de skønne rejser vi har været på. Og så satser vi også på at imponere vores gæster lidt med den store samling, men det er selvfølgelig kun noget, vi siger til hinanden, når ingen andre hører det.

Vi har efterhånden samlet en del rejsebøger. De står sammen med min kobraslange, som jeg for nylig overtog fra min mor. Den er lavet af min oldefar for mange år siden.


Nå ja, lige nu er jeg egentlig i gang med at læse fortsættelsen til Dræb ikke en sangfugl, nemlig Send en vagtpost ud. Men den er lige sat lidt i bero, fordi jeg genlæser Lejlighedssange af Stine Pilgaard. Den skal jeg nemlig mødes med læseklubben og diskutere på tirsdag. Så denne gang kommer der ikke noget læseklubs-inspireret indlæg om bogen, for den har jeg jo allerede skrevet om.



Har du forslag til, hvad jeg skal læse i Sydamerika? Så anbefal i kommentarfeltet! Takker :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar