torsdag den 5. marts 2015

Den perfekte læser – mig?


Jeg havde lidt krise over min fødselsdags sidste år, da jeg fyldte 30. I mit hoved havde jeg nemlig længe været omkring de 25, så at indse, at jeg pludselig havde ramt de 30, var lidt … tjah… træls.

Men der selvfølgelig også gode ting ved at fylde 30. I hvert fald, hvis man er begejstret for den norske forfatter Jan Kjærstad.

For efterhånden nogle år siden mødte jeg ham på et kursus, og her blev han spurgt om, hvorvidt han havde en særlig målgruppe eller en specifik person i tankerne, når han skrev bøger. Èn, som han forestillede sig skulle læse den bog, han var i gang med.

Og det havde han faktisk. Nemlig en kvinde i trediverne. Jeg husker hans begrundelse som noget hen i retningen af, at kvinder i 30’erne er nået så langt i deres liv, at de ved, hvem de er (!), men de er ikke groet fast.

Så jeg er åbenbart den perfekte læser de næste ti års tid.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar